Pedagogika M. Montessori jako inspirace v primárním vzdělávání – Ing. Tamara VERYKIU KALUSOVÁ
Ing. Tamara VERYKIU KALUSOVÁ
Diplomová práce
Pedagogika M. Montessori jako inspirace v primárním vzdělávání
Montessori pedagogy as an inspiration in primary education
Anotace:
Tato práce se zaměřuje na vnímání Montessori pedagogiky rodiči a pedagogy, její efektivitu, přínosy a výzvy při jejím praktickém uplatnění. Montessori metoda je alternativní vzdělávací přístup, který podporuje samostatnost dítěte, jeho přirozenou motivaci k učení a individuální tempo rozvoje. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči a rozhovorů s pedagogy, což umožnilo …víceAbstract:
This study focuses on the perception of Montessori pedagogy by parents and teachers, its effectiveness, benefits, and challenges in its practical application. The Montessori method is an alternative educational approach that promotes children's independence, intrinsic motivation to learn, and individualized learning pace. The research was conducted through a questionnaire survey among parents and interviews …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 4. 2025
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 5. 2025
- Vedoucí: doc. Mgr. et Mgr. Alena Seberová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VERYKIU KALUSOVÁ, Tamara. Pedagogika M. Montessori jako inspirace v primárním vzdělávání. Ostrava, 2025. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro 1. stupeň základních škol / Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Základní škola M. Montessori a aplikace Montessori myšlenek v praxi
Hana BLÁHOVÁ -
Vliv aspektů Montessori pedagogiky v předškolním vzdělávání se zaměřením na vybrané MŠ v oblasti Zlínského kraje
Magdaléna Němcová -
Montessori principy ve vybrané mateřské škole
Monika Dvořáčková -
Proč rodiče volí Montessori vzdělávání pro své děti
Magdalena Kupcová -
Montessori pedagogika v předškolním vzdělávání
Veronika VRÁTNÁ -
Rodiče předškolních dětí a jejich preference ve vzdělávání dětí v klasických, Montessori a lesních mateřských školách.
Markéta TŘEŠŇÁKOVÁ -
Montessori pedagogika v předškolním vzdělávání jako jedna z možností volby pro dítě
Lucie MALÁ -
Efektivita badatelských metod výuky na 2. stupni základních škol
Šárka PAŘÍZKOVÁ