Životní příběh vysokoškolsky vzdělaných Romů – Mgr. Iva Staňková
Mgr. Iva Staňková
Rigorózní práce
Životní příběh vysokoškolsky vzdělaných Romů
Life stories of the academically qualified Roma
Anotace:
Předkládaná rigorózní práce sleduje životní příběhy Romů, kteří na své cestě dosáhli úspěchu v podobě absolutoria vysokoškolského studia. Teoretická východiska tématu shledáváme v kontextu pojetí rovných příležitostí, vzdělanostních nerovností a teorií reprodukce ve vzdělávání, jež následně definují mechanismy a determinanty vzdělanostních šancí i školní neúspěšnosti dětí. Teoretická část vrcholí jednak …víceAbstract:
The submitted rigorosum thesis follows life stories of the Roma who have achieved success in their pathways and finished their university studies. Theoretical bases of the theme are found in the context of an equal opportunities concept, educational inequalities and theories of reproduction in education that subsequently define mechanisms and determinants of educational chances and a school fail rate …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 4. 2018
Obhajoba závěrečné práce
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Staňková, Iva. Životní příběh vysokoškolsky vzdělaných Romů. Zlín, 2018. rigorózní práce (PhDr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta humanitních studiíRigorózní řízení / obor:
Specializace v pedagogice / Sociální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Marta Plecitá -
Odklad povinné školní docházky v kontextu žáků se sociálním znevýhodněním
Marie Kršková -
Strategie k rozvoji předpokladů pro výuku počátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Hana Hadrabová -
Koncept komunitního vzdělávání jako edukační strategie žáků se sociálním znevýhodněním a oblast pro působení profese sociálního pedagoga
Markéta Jurčíová -
Práce s dětmi znevýhodněnými sociálním a kulturním prostředím
Pavla GRIGOROVÁ -
Mezigenerační reprodukce vzdělanostních nerovností
Nikola DOLEŽALOVÁ -
Simulace reprodukce vzdělanosti v ČR
David Straus -
Role školy a školského systému v reprodukci vzdělanostních nerovností s akcentem na problematiku víceletých gymnázií
Kateřina Kochová