Prolínání vnějšího a vnitřního v tanečním umění: propriocepce a dynamická atmosféra – Bc. Natálie PAULASOVÁ, DiS.
Bc. Natálie PAULASOVÁ, DiS.
Diplomová práce
Prolínání vnějšího a vnitřního v tanečním umění: propriocepce a dynamická atmosféra
Spatiality Between Dancer and Audience
Anotace:
Diplomová práce se zabývá vzájemným prolínáním vnějšího a vnitřního v tanečním umění, které se děje skrze lidskou propriocepci a dynamickou atmosféru. Cílem je ukázat, jak tyto dva prvky ovlivňují tanečníkovo vnímání a jeho interakci s prostorem a diváky. Analýza se opírá o teoretické přístupy Barbary Montero a José Gila a zahrnuje koncept rituálu jako specifické formy performance. Dále přináší nový …víceAbstract:
The thesis deals with the permeation of the external and the internal in dance art, which happens through human proprioception and dynamic atmosphere. The aim is to show how these two elements influence the dancer's perception and interaction with the space and the audience. The analysis is based on the theoretical approaches of Barbara Montero and José Gil and includes the concept of ritual as a specific …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 8. 2024
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Doc. PhDr. Miloš Ševčík, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
PAULASOVÁ, Natálie. Prolínání vnějšího a vnitřního v tanečním umění: propriocepce a dynamická atmosféra. Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Humanitní studia / Humanitní studia
Práce na příbuzné téma
-
Studio Hrdinů a jeho divák, divák a jeho Studio Hrdinů
Tobiáš Waller -
Dítě – plnohodnotný divák: Inscenační tvorba Divadla Polárka pro děti od narození do pěti let
Petra Antlová -
Když nejde divák do divadla, musí divadlo k divákovi
Jakub Müller -
Instituce a divák: Faktory ovlivňující divácký prožitek umění v kontextu současných institucí
Karina Kottová -
Dětský divák a specifika jeho vnímání divadelního jazyka
Anna Ročková -
Divák v (hyper)prostoru: O možnostech performativního diváctví
Anna Chrtková -
Divák v centre pozornosti: práca s publikom súčasného tanca vo vybraných kultúrnych organizáciách
Miroslava Kobrtková -
Podoby ilustrace a dětský divák
Alena Kubisková