Vliv socioekonomického postavení domácnosti na dosažené výsledky dětí – Bc. Jakub MOUREK
Bc. Jakub MOUREK
Diplomová práce
Vliv socioekonomického postavení domácnosti na dosažené výsledky dětí
Verification of the impact of socioeconomic status of the household on children's school performance - a secondary analysis of PISA-L dataset.
Anotace:
V této práci jsem se pokusil odhadnout efekt socioekonomického postavení rodiny studenta (a ostatních faktorů na osobní úrovni) a faktorů na úrovni školy na jeho/její výsledky z dovednostních testů PISA. Dále jsem se pokusil odhadnout efekt těchto faktorů na dosaženou známku z matematiky. Pro tento účel jsem využil data ze šetření PISA 2003, která jsem zpracoval metodou sekundární analýzy. Potřebné …víceAbstract:
In this paper I have tried to estimate the effect of the socioeconomic background of a student´s family (and other student related factors) and school related factors on his/her results of the PISA 2003 mathematical knowledge test. I have also examined the effect of these factors on the classification of a student. For this purpose I have used the data from PISA 2003 survey and by the means of secondary …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2011
Identifikátor:
38687
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Doc. PhDr. Martin Kreidl, M.A., Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
MOUREK, Jakub. Vliv socioekonomického postavení domácnosti na dosažené výsledky dětí. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 29. 04. 2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Sociologie / Sociologie
Práce na příbuzné téma
-
Vzdělanostní reprodukce společnosti
Jana Podrazilová -
Simulace reprodukce vzdělanosti v ČR
David Straus -
Předpoklad první vzdělanostní tranzice: socioekonomický status rodičů nebo kulturní kapitál?
Pavla Kozáková -
Školní motivace a socioekonomický status u žáků českých základních škol
Irena MOLOVÁ -
Regionální rozdíly ve výsledcích PISA testů v České republice
Romana Cagašová -
Role motivace v akademické resilienci českých žáků v matematickém testu PISA 2022: Srovnání analytických přístupů
Markéta Žáková -
PISA testování a novela školského zákona v perspektivě antropologie vzdělávání
Jiřina Holubová -
Sekundární analýza výsledků výzkumu PISA 2006
Klára Poláková