Zelené chování českého spotřebitele ve volném čase – Bc. Lukáš Gerhardt
Bc. Lukáš Gerhardt
Diplomová práce
Zelené chování českého spotřebitele ve volném čase
Green behavior of czech consumer during their leisure time
Anotace:
Cílem této diplomové práce bylo prozkoumat zelené chování českých spotřebitelů ve volném čase. Výzkum se zaměřil na to, jak udržitelnost ovlivňuje volnočasové aktivity a jak širší sociální, kulturní a ekonomické faktory působí na rozhodování spotřebitelů. Dotazníkové šetření provedené na reprezentativním vzorku českých spotřebitelů poskytlo informace o jejich návycích a ukázalo, že ačkoli si mnoho …víceAbstract:
The aim of this thesis was to explore the green behavior of Czech consumers during their leisure time. The research focused on how sustainability influences leisure activities and how broader social, cultural, and economic factors affect consumer decision-making. A questionnaire survey conducted on a representative sample of Czech consumers provided insights into their habits and revealed that although …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 9. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Ing. Eva Jaderná, Ph.D.
- Oponent: Jana Přikrylová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ŠKODA AUTO a.s., Škoda Auto Vysoká škola o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
Škoda Auto Vysoká škola o.p.s.Magisterský studijní program / specializace:
Ekonomika a management / Mezinárodní marketing
Práce na příbuzné téma
-
Cultural Activity Holding Principles and Strategies in Facilitating the Sustainable Development of the Confucius Institute (Perspective of Leisure Time Activities)
Kexin ZHANG -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Assessment of the financial position and performance of the company O2 operating in the telecommunications industry in the Czech Republic
Weiheng Rao -
The democratization process in the Czech Republic in the 90s
Tereza Rebecca Hoblik -
European Identity in the Czech Republic in the Context of the 2008 Economic Crisis
Ľubica Šebeňová -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
Renaissance theatre in England and its comparison with the theatre in the Czech Lands in the Renaissance period
Lucie Pupalová -
Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic
Sabrina Mamedova
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Složky
Soubory
Švejdar, L.
13. 9. 2024