Rozvoj vybraných kognitivních funkcí v souvislosti s předškolním vzděláváním u dětí prvních tříd ze sociálně znevýhodněného prostředí. – Veronika KALÁŠKOVÁ
Veronika KALÁŠKOVÁ
Diplomová práce
Rozvoj vybraných kognitivních funkcí v souvislosti s předškolním vzděláváním u dětí prvních tříd ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Specific cognitive functions development in socially disadvantaged children in first grade of primary school in the context of preschool education.
Anotace:
Cílem práce bylo zjistit souvislost mezi předškolním vzděláváním a stavem vybraných kognitivních funkcí (exekuce, inteligence) u dětí v prvních třídách zvolených základních škol ze SZP. Byly stanoveny hypotézy: H1: Celkový skór u ToH je u dětí ze SZP, které navštěvovaly předškolní vzdělávání, vyšší, než u dětí, které předškolní vzdělávání nenavštěvovaly. H2: Hrubý skór u Obr. IQ je u dětí ze SZP, které …víceAbstract:
The main goal of this thesis was to find out coherence between pre-school education and state of specific cognitive functions in socially disadvantaged children in first grade of chosen primary schools. This research focused on executive functions and inteligence. There were three research hypotheses: What is the impact of pre-school education on: H1 the score for the test Tower of Hanoi, H2: score …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 12. 2014
Zveřejnit od: 8. 12. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Doc. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KALÁŠKOVÁ, Veronika. \textit{Rozvoj vybraných kognitivních funkcí v souvislosti s předškolním vzděláváním u dětí prvních tříd ze sociálně znevýhodněného prostředí.}. Online. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/20xak4/.
Jak správně citovat práci
KALÁŠKOVÁ, Veronika. Rozvoj vybraných kognitivních funkcí v souvislosti s předškolním vzděláváním u dětí prvních tříd ze sociálně znevýhodněného prostředí.. Olomouc, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.12.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 12. 2014 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Videohry, jejich obsahy, vizuální formy a jejich účinky na myšlení a postoje dětí předškolního a mladšího školního věku
Pavlína VRASPÍROVÁ -
Ambidextrie a její reedukace v předškolním a mladším školním věku
Andrea Kotoulková -
Pojetí rodiny u dětí a dospívajících: prekoncepty rodiny, matky a otce vzhledem k věku, pohlaví a etnické příslušnosti
Kateřina HOMOLOVÁ -
DĚTI A SMRT - PRÁCE S DĚTMI A KONTEXTEM SMRTI, PŘI VÝCHOVĚ A V OBDOBÍ PO ZTRÁTĚ BLÍZKÉ OSOBY
Alžběta TUČKOVÁ -
Využití prvků rytmické gymnastiky a aerobiku u dětí předškolního a mladšího školního věku
Michaela Betlachová -
Bilingualism and Interference: A Corpus-based Linguistic Analysis of Bilingual Children’s Speech in a Czech-English Environment
Lucie Olijnyková -
Pohybová aktivita a obezita dětí v předškolním a mladším školním věku ve vybraných mateřských a základních školách v Jeseníku a Lipová-lázně
Lenka MONDEKOVÁ -
Analýza a komparace logopedických pracovních materiálů pro předškolní a mladší školní věk
Adam RAMDAN
Název
Vložil
Vloženo
Práva