Objevitelský přístup ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ – Kateřina SLABÁ
Kateřina SLABÁ
Diplomová práce
Objevitelský přístup ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Heuristic attitude in teaching mathematics in elementery school
Anotace:
Tato práce pojednává o heuristickém přístupu ve vyučování matematice na 1. stupni a konfrontuje ho s klasickým vyučováním. Současné vyučování matematiky zkoumá především z hlediska psychologických potřeb žáků a ve výzkumné části se zabývá řešením příkladů žáky a jejich výsledky. Kromě toho práce srovnává dvě učebnice pro 4. ročník základní školy na základě využití heuristicky orientovaných úloh a také …víceAbstract:
This diploma thesis is about a heuristic attitude in teaching mathematics at elementary school and it also confronts the heuristic attitude with a classic teaching. This text focuses on lessons in terms of pupils? needs, their solving tasks and results. The work compares two mathematics textbooks for elementary schools, based on the presentation of heuristic tasks in there. We also come with a practical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 4. 2016
Zveřejnit od: 6. 4. 2016
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 5. 2016
- Vedoucí: RNDr. Radek Krpec, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
SLABÁ, Kateřina. Objevitelský přístup ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.4.2016
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 6. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Připravenost studentů učitelství přírodopisu a biologie na interaktivní konstruktivistické vyučování s využitím prekonceptů žáků
Zuzana KOLČAVOVÁ -
Využití projektového vyučování v primární škole
Aneta FROŇKOVÁ -
Aplikace moderních forem výuky ve vyučování matematiky pro 8. ročník ZŠ
Barbora PETERKOVÁ -
Aspekty využití výukových metod ve výuce praktického vyučování
Josef Kuběja -
Praktický heuristický isomorfismus grafů
Ondřej Borek