Bariéry a podpůrné faktory pro inkluzi žáků ZŠ ze sociálně vyloučených rodin – Bc. Milena NOVÁKOVÁ
Bc. Milena NOVÁKOVÁ
Diplomová práce
Bariéry a podpůrné faktory pro inkluzi žáků ZŠ ze sociálně vyloučených rodin
Barriers and supportive factors for inclusion of elementary school pupils from socially exluded families
Anotace:
Diplomová práce se zabývá žáky ze sociálně vyloučených rodin, mapuje nejen zákonem daná podpůrná opatření, ale pokouší se definovat také reálné bariéry, které brání začlenění těchto žáků do školních kolektivů a následně i do společnosti. Teoretická část je zaměřena na problematiku sociálního vyloučení a inkluze v současném školství a na pomoc, kterou je v dané chvíli systém schopen žákům ze sociálně …víceAbstract:
The thesis is focused on children from social excluded families. It maps not only support measures imposed by the law, but also tries to define realbarriers, which prevent the integration of those children in school education and later i the society. The theoretical part is focused on the issues of social exclusion and the inclusion in current education as well as a support, what cant he systém offer …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 6. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 8. 2020
- Vedoucí: Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
NOVÁKOVÁ, Milena. Bariéry a podpůrné faktory pro inkluzi žáků ZŠ ze sociálně vyloučených rodin. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Vychovatelství / Sociální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Sociální znevýhodnění jako bariéra ve vzdělávání na českých základních školách
Tereza Hrušková -
Sociální postavení Romů v České republice v kontextu jejich vyloučení jako důsledek sociální konstrukce negativního obrazu Romů
Michaela Nesvadbová -
Sociální znevýhodnění ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol na Teplicku
Aneta ŘEZNÍČKOVÁ -
Romská žena v osidlech sociálního vyloučení
Petra Švarcová -
Vývoj přístupu k sociální exkluzi z pohledu publikací určených pro sociální práci
Eva SEVELKOVÁ -
Spolupráce a komunikace základní školy s rodiči při přechodu dítěte z předškolního vzdělávání z pohledu rodičů
Martina Maradová -
Komunikace mateřské školy s rodinou a metody vzdělávání dětí předškolního věku uplatňované v období omezení provozu mateřských škol
Lucie Svědirohová -
Komunikace mezi učitelem a žáky jako podpora vzdělávání, učení a spolupráce
Nikola ŠUGÁRKOVÁ