Význam fagotu na dvoře hraběte Václava z Morzinu v letech 1721-1736 – Martin JIRÁSEK
Martin JIRÁSEK
Bakalářská práce
Význam fagotu na dvoře hraběte Václava z Morzinu v letech 1721-1736
Significance of the bassoon at the courtd of Count Václav Morzin in the years of 1721-1736
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá koncertantní tvorbou pro fagot tří skladatelů působících na dvoře hraběte Václava Morzina v letech 1721-1736. Následující kapitoly obsahují stručný životopis Václava Morzina, Antonia Vivaldiho, Antonína Reichenauera, Františka Jiránka a fagotisty Antonína Mösera. Dále se práce zabývá okolnostmi vzniku děl, popisu jejich struktury a vzájemné porovnání; a interpretací …víceAbstract:
This bachelor thesis studies the concertante compositions for bassoon from three composers working on the court of the count Václav Morzin in the years of 1721-1736. The content includes basic biography of Václav Morzin, Antonio Vivaldi, Antonín Reichenauer, František Jiránek and bassoonist Antonín Möser. Following chapters are focused on background information of the formation of this concertos, analysis …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 6. 2021
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 9. 2021
- Vedoucí: MgA. Martin Petrák
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JIRÁSEK, Martin. Význam fagotu na dvoře hraběte Václava z Morzinu v letech 1721-1736. Ostrava, 2021. bakalářská práce (BcA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Fakulta uměníBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Fagot
Práce na příbuzné téma
-
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Interpretace koncertu A dur QV5:217 J. J. Quantze na modelu jeho flétny
Anežka Levová -
Interpretace skladeb vybraných českých autorů 19. století na dobové varhany
Adéla Venclová -
Srovnání způsobu hry a interpretace na barokní traverso a flétnu současného typu
Anežka Šejnohová -
Management profesionálních těles provozujících historicky poučenou interpretaci staré hudby.
Aneta Dlasková -
Klavírní dílo Jana Václava Hugo Voříška (1791 - 1825) v kontextu dobové tvorby a jeho interpretace dnes
Petra Matějová -
Interpretace loutnových transkripcí skladeb J.S.Bacha na kytaru
Ozren Mutak -
Současná barokní interpretace
Markéta Čepická