Slova s časovým příznakem ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ – Nikol BULAVOVÁ
Nikol BULAVOVÁ
Diplomová práce
Slova s časovým příznakem ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Words with temporal connotation in the Czech language teaching at the 1st stage of primary school
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na znalosti slov s časovým příznakem u žáků čtvrtých a pátých tříd základní školy. V teoretické části se zaměříme na slovní zásobu a vysvětlení pojmů, které se vztahují ke slovům s časovým příznakem. Mezi tato slova řadíme archaismy, historismy a neologismy. V praktické části popisujeme výsledky výzkumu, kterým chceme ověřit znalosti tohoto učiva u žáků 4. a 5. tříd na 1 …víceAbstract:
The diploma thesis is focused on the knowledge of worlds with temporal connotation in pupils of the fourth and fifth grades of elementary school. In the theroetical part we will focus on vocabulary, explanation of terms relate to words with temporal connotation. These words include archaisms, historicisms and neologisms. In the practical part we describe the results of research, which we want to verify …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 4. 2023
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 5. 2023
- Vedoucí: doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BULAVOVÁ, Nikol. Slova s časovým příznakem ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Lexikální archaismy a historismy (na materiálu ruské literatury 19. století)
Oksana SHULGA -
Lexikální archaismy a historismy (na materiálu ruské literatury 19. století)
Oksana SHULGA -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN -
Marketingový výzkum a tvorba strategické kampaně vybrané podnikatelské jednotky SmetanaQ Café & Bistro
Tereza Kultová