Analýza dokumentů ke vzdělávací politice České republiky po roce 1989 – Tereza NAVRÁTILOVÁ
Tereza NAVRÁTILOVÁ
Bakalářská práce
Analýza dokumentů ke vzdělávací politice České republiky po roce 1989
An Analysis of Czech Republic's Education Policy Documents Since 1989
Anotace:
Práce pojednává o současném diskursu na akčním poli andragogiky v souvislosti se sociální teorií neoliberální guvernmentality Michela Foucoulta, jež pojímá celoživotní učení jako realizační strategii řízení, pomocí níž tak dochází k přenášení ekonomických a společenských požadavků ve formě individualizovaných vzdělávacích aktivit na jednotlivce. Metoda analýzy dokumentů umožňuje nahlédnout do obsahu …víceAbstract:
This thesis is focusing on a contemporary discourse in the adult education in connection with the social theory of Michel Fouceault's neoliberal governmentality which conceives lifelong learning as controling strategy of government. Neoliberal governmentality passes social and economical requirements on every individual by learning. The content analysis provides us a possibility to research the content …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2014
Zveřejnit od: 31. 3. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Prof. PhDr. Dušan Šimek
Citační záznam
Jak správně citovat práci
NAVRÁTILOVÁ, Tereza. Analýza dokumentů ke vzdělávací politice České republiky po roce 1989. Olomouc, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.3.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 31. 3. 2014 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Sociologie / Sociologie - Andragogika
Práce na příbuzné téma
-
Informovanost žáků/žákyň o tématech Výchovy ke zdraví
Adéla Crhová -
Možnosti přístupu ke vzdělávacím materiálům dětí předškolního věku prostřednictvím digitálních technologií
Sára Michalcová -
Výchova ke zdraví v mateřské škole
Blanka Melicharová -
Koncepce VŠ vzdělávání ve strategických dokumentech MŠMT – filozofická perspektiva
Daniel Sipajda -
Změna kariéry jako příležitost pro celoživotní učení
Jakub Marčík -
Význam celoživotního učení pro jednotlivce i celou společnost
Pavla Grimová -
Jazyková příprava dospělých v kontextu celoživotní učení
Eva Křížová -
Informální učení studentů oboru sociální pedagogika
Šárka Chlupová
Název
Vložil
Vloženo
Práva