Bc. Helena Vykydalová, DiS.

absolventská práce studenta CŽV

Specifika přístupu k nadaným a mimořádně nadaným žákům na středních školách

The specifics of the approach to gifted and exceptionally gifted pupils in secondary schools
Anotace:
Pohled na nadání a stejně tak přístup k nadaným a mimořádně nadaným žákům se v průběhu historie měnil. První snahy o nalezení jednoduchého testu, kterým by bylo možné nadané jedince identifikovat se objevují již na konci 19. století. Následuje pak dlouhé období, kdy se přeceňuje význam IQ, a výsledky inteligenčních testů se považují za hlavní ukazatel nadání. Nadání je však komplexním problémem, a …více
Abstract:
The view of giftedness, as well as the approach to gifted and exceptionally gifted pupils, has changed through history. The first efforts to find a simple test that could be used to identify gifted individuals appeared at the end of the 19th century. Then, a long period when the importance of IQ is overestimated followed, and the results of intelligence tests are considered the main indicator of talent …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 1. 2. 2023
  • Vedoucí: Mgr. Martin Pírko

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání