Waldorfschulen und der Fremdsprachenunterricht – Monika Valouchová
Monika Valouchová
Diplomová práce
Waldorfschulen und der Fremdsprachenunterricht
Waldorf Schools and the teaching of foreign languages
Abstract:
The diploma thesis focuses on the principles and specifics of teaching at Waldorf Schools and the creation of foreign languages education at this school type. Research was conducted at the Waldorf Elementary School and was focused on teaching German language. The goal was to get familiar with the course process and complete theoretical informationAbstract:
Diplomová práce je zaměřena na principy a specifika pedagogické práce waldorfských škol a na tvorbu výuky cizích jazyků na tomto typu školy. Výzkum proběhl na waldorfské základní škole a byl zaměřen na výuku německého jazyka. Cílem bylo seznámení se s průběhem výuky a doplnění teoretických informací
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2010
- Vedoucí: Ivona Dömischová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství německého jazyka a přírodopisu pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Toastmasters as alternative approach to preparation for school leaving examination.
Anna Ziklová -
Alternative ways of assessment at elementary school
Lucie Novotná -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Foreign Language Anxiety Among Students of English and Literature and the Effect of Synchronous Classes
Kristýna Navrátilová -
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
Victoria Applegate Spaulding -
Testing Foreign Language Speaking Proficiency: Development and Analysis of a Testing Tool for Czech School Leaving Examination
Jitka Bednářová -
Specifické poruchy učení v běžné základní škole, Montessori a Waldorf se zaměřením na dyslexii
Petra BLÁHOVÁ