Badatelsky orientovaná výuka historických reálií Velké Británie ve výuce anglického jazyka na střední škole – Bc. Filip KOLÁŘ
Bc. Filip KOLÁŘ
Diplomová práce
Badatelsky orientovaná výuka historických reálií Velké Británie ve výuce anglického jazyka na střední škole
Inquiry-based Teching of historical facts about Great Britain in English language classes at secondary school
Anotace:
Diplomová práce zkoumá možnosti propojení výuky anglického jazyka a dějepisu prostřednictvím badatelsky orientované výuky na středních školách. Představuje také využití Content and Language Integrated Learnign (CLIL), metodického přístupu, který umožňuje vzájemnou integraci obou výukových předmětů. Úvodní část představuje současnou situaci výuky dějepisu, koncept historické gramotnosti a mezinárodní …víceAbstract:
This thesis explores the possibilities of integrating English language teaching and History teaching through inquiry-based learning in secondary schools. It also presents the use of the Content and Language Integrated Learning (CLIL) methodological approach in the integrated teaching of these subjects. The introductory section presents the current situation in history teaching, the concept of historical …víceKlíčová slova
Badatelsky orientovaná výuka výuka anglického jazyka na středních školách výuka dějepisu CLIL historická gramotnost historické myšlení historické reálie konstruktivismus Jindřich VIII. Alžběta I. Oliver Cromwell. autentické materiály vývoj výukových metod pro cizí jazyky interkulturní komunikační kompetence Krashen Byram.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 7. 2025
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Alena Prošková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KOLÁŘ, Filip. \textit{Badatelsky orientovaná výuka historických reálií Velké Británie ve výuce anglického jazyka na střední škole}. Online. Diplomová práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Filozofická fakulta. 2025. Dostupné z: https://theses.cz/id/hf8x8v/.
Jak správně citovat práci
KOLÁŘ, Filip. Badatelsky orientovaná výuka historických reálií Velké Británie ve výuce anglického jazyka na střední škole . České Budějovice, 2025. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Filozofická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství pro střední školy se specializacemi: Anglický jazyk a literatura - Dějepis
Práce na příbuzné téma
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Komunikační bariéry u žáků druhého stupně základních škol ve výuce anglického jazyka a českého jazyka
Tadeáš VÝTISK -
Preferované aktivity žáků ve výuce anglického jazyka jako cizího jazyka
Martina BHIJOVÁ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Didaktické využití filmu "The Shawshank Redemption" ve výuce anglického jazyka:Výuka jazyka současně se zpřístupněním odlišné kultury
Naděžda Vacatová
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses hf8x8v hf8x8v/2
25. 7. 2025




