The role of AI in advertising: A study of company practices and consumer perception – Aruzhan Serik
Aruzhan Serik
Bakalářská práce
The role of AI in advertising: A study of company practices and consumer perception
Abstract:
Artificial Intelligence (AI) has significantly transformed the advertising industry by enabling data-driven decision-making, personalized targeting, and automated campaign management. This study examines how companies implement AI in advertising, with a particular focus on Amazon's AI-driven marketing strategies. It explores the benefits of AI, including improved efficiency, higher conversion rates …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 3. 2025
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Ing. Kristýna Kučírková, MSc
- Oponent: Jared Daniel Jacques
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SERIK, Aruzhan. \textit{The role of AI in advertising: A study of company practices and consumer perception}. Online. Bakalářská práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta. 2025. Dostupné z: https://theses.cz/id/hgjzfi/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaČeská zemědělská univerzita v Praze
Provozně ekonomická fakultaBakalářský studijní program:
Business Administration
Práce na příbuzné téma
-
Artificial Intelligence in Brand Communications
Godlin Joshua Mani Shanthabai Esther -
Leveraging Artificial Intelligence (Ai) for the Enhancement of Business Processes Performance
Jakub Kánovics -
Impact of Artificial Intelligence in FinTech: A Qualitative Study
Sooraj Manoj -
Enhancing Magnolia CLI with AI-Driven Module Generation
Martin Haderka -
Exploring Emotional Intelligence in the Era of Artificial Intelligence: An Information Technology Application Architecture
Marharyta Sabou -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Advertising in Google AdWords as a Part of On-line Marketing
Vadim Kryuchkov -
Marketing communication: Advertising and Promotional Strategy of Bottlers’ Nepal Limited
Aarjana Khadka
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses hgjzfi hgjzfi/2
17. 3. 2025