Umělecké terapeutické aktivity jako prostředek rozvoje jedince s mentální retardací – Markéta BOŤÁNKOVÁ
Markéta BOŤÁNKOVÁ
Bakalářská práce
Umělecké terapeutické aktivity jako prostředek rozvoje jedince s mentální retardací
Artistic activities as a means for development of the person with mental retardation
Anotace:
Bakalářská práce pojednává o využití terapeutických aktivit k rozvoji jedince s mentální retardací. V teoretické části práce podávám informace o historii, formách a metodách čtyř expresivních terapií a to konkrétně o muzikoterapii, dramaterapii, taneční terapii a arteterapii. Dále stručně přibližuji etiologii a charakteristiku jednotlivých stupňů mentální retardace a nastiňuji obecné cíle zmiňovaných …víceAbstract:
The thesis deals with the use of therapeutic activities for the development of individuals with mental retardation. In the theoretical part, giving information about the history, forms and methods of the four expressive therapy and more specifically about music therapy, drama, dance therapy and art therapy. Briefly theories of etiology and characteristics of the different degrees of mental retardation …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 4. 2010
Zveřejnit od: 9. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 5. 2010
- Vedoucí: doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BOŤÁNKOVÁ, Markéta. Umělecké terapeutické aktivity jako prostředek rozvoje jedince s mentální retardací. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Výuka žáka s lehkou mentální retardací a těžkou dysfázií na základní škole
Ivona Králová -
Použití prvků expresivních terapií, dramiky a artefiletiky při natáčení filmu s osobami s mentální retardací
Václava DOŠLÍKOVÁ -
Paravoltiž a její vliv na kvalitu života a rozvoj osobnosti žáků se zdravotním postižením
Markéta Simandlová -
Vliv prvků expresivní terapie na rozvoj osobnosti žáků s mentálním postižením a jinými poruchami duševního vývoje
Lenka Heřmanová -
Vliv terapií na rozvoj osobnosti a edukaci jedinců s kombinovaným postižením
Gabriela Holcnerová -
Tanečně-pohybová terapie v procesu edukace žáků speciální třídy a její vliv na rozvoj osobnosti a socializace
Lucie Misařová -
Význam arteterapie pro rozvoj osobnosti jedince s postižením zraku
Veronika WOHNIGOVÁ -
Prvky muzikoterapie a taneční terapie u dětí mladšího školního věku
Magdaléna Rutarová