Zuzana Kuchtová
Diplomová práce
Komunikace s autistickým dítětem
Communication with a child with autism
Anotace:
V této diplomové práci bych chtěla přiblížit nejen pojem autismus jako takový, ale také mé poznatky z výchovně vzdělávacího procesu dětí s autismem. Cílem této práce je objasnit zásady a metody komunikace s autistickým dítětem. Právě komunikační bariéra mezi autistou a okolním světem zůstává, přes veškerá vědecká bádání, největším problémem v socializaci a edukaci daného jedinceAbstract:
The thesis deals with the problem of autism itself as well as new findings from the area of educational process s of children with autism. The thesis objective is to explain principles and methods of communication with an autistic child. Despite the scientific research, the communicative barrier between an autistic child and its environment is the greatest problem when socialising and educating the …víceKlíčová slova
Autismus diagnostika autismu triáda postižení komunikace typy komunikace komunikace verbální neverbální komunikace činem bariéry a chyby v komunikaci metody výuky přehled vývoje řeči výukové úkoly pro rozvoj komunikaceKeywords
autism autism diagnosis triad of disablement communication types of communication verbal communication nonverbal communication communication in the form of deed barriers and mistakes in communication educational methods speech development outline educational tasks for communication development
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 4. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 5. 2008
- Vedoucí: Helena Skarupská
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika - sociální práce
Práce na příbuzné téma
-
Segmental and Suprasegmental Mistakes in Czech Speakers' English Pronunciation
Iveta Žákovská -
Hry pro rozvoj komunikace třídního kolektivu
Marcela Lišková -
Umělecké prostředky pro rozvoj komunikace dětí v předškolním věku
Klára BEDNAŘÍKOVÁ -
Využití výtvarných a dramatických technik pro rozvoj komunikace na ZŠ logopedické
Kristýna PALEČKOVÁ -
Píseň jako prostředek pro rozvoj komunikace a spolupráce ve věkově heterogenních třídách mateřské školy
Eliška MICHÁLKOVÁ -
Zásobník aktivit pro rozvoj komunikace dětí s dětskou mozkovou obrnou a jejich rodiče
Hana MUSILOVÁ -
Tvorba aplikace pro rozvoj komunikace u dítěte s vývojovou dysfázií
Veronika HONOVÁ -
Rozvoj komunikace prostřednictvím muzikoterapie u dětí s poruchou autistického spektra
Veronika Růzhová