Překlad v reklamě. Transfer nebo adaptace – Barbora MACHYNKOVÁ
Barbora MACHYNKOVÁ
Bakalářská práce
Překlad v reklamě. Transfer nebo adaptace
Translation in Advertising. Transfer vs Adaptation
Abstract:
This bachelor thesis deals with translation of advertising, particularly transfer and adaptation of advertising slogans from Czech to English language. The theoretical part describes the techniques of translation, stylistic devices and features which were used in the slogans of the corpus and some basic information about advertising text. The practical part consists of the corpus of 39 pairs of advertising …víceAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá překladem reklam, zejména pak přenosem a adaptací reklamních sloganů z anglického do českého jazyka. Teoretická část popisuje techniky překladu, stylistické prostředky a znaky, které byly použity v korpusu sloganů, a některé základní informace o reklamním textu. Praktická čast obsahuje corpus 39 párů reklamních sloganů and jejich analýzy.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2009
Zveřejnit od: 15. 5. 2009
Identifikátor:
11266
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2009
Citační záznam
Jak správně citovat práci
MACHYNKOVÁ, Barbora. Překlad v reklamě. Transfer nebo adaptace. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 05. 2009
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 15. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta humanitních studiíBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk pro manažerskou praxi
Práce na příbuzné téma
-
Španělský jazyk v tištěné reklamě: stylistické prostředky
Zuzana BARTOKOVÁ -
Anglicismy v ruských reklamních textech
Natalja ERPSOVÁ -
Reklamní slogan založený na rýmu jako výrazovém prostředku
Jaroslava Kopfová -
Ruské reklamní slogany ve sféře finančních služeb
Kateřina Chytková -
Specifika sloganů v ruských a českých reklamních textech
Yuliia PARASUNKO