Vliv technologie lití na odolnost disku kol ze slitin hliníku při rázovém zatížení – Ing. Josef Tomanovič
Ing. Josef Tomanovič
Diplomová práce
Vliv technologie lití na odolnost disku kol ze slitin hliníku při rázovém zatížení
Effect technology on immunity low pressure die casting of aluminum disc wheel on impact load
Anotace:
Práce se zabývá popisem technologií výroby litých disků kol ze slitin hliníku a charakteristickými licími vadami. Dále je zde popsán návrh vlastního konstrukčního řešení přestavby stroje, který provádí zkoušku rázem v ohybu na rázovou zkoušku tahem. Určuji kvantitativně efekt vad odlitku na rozdílu mezi statickým a dynamickým zatěžováním a jejich ovlivněním pevnostních charakteristik základního výrobního …víceAbstract:
This thesis is engaged in the description of technology of production casting discs of wheels from the aluminium alloy and with the description of the characteristic casting defects. Besides the project describes of the proposel of my own constructional solution of rebuilding the machine, which does the impact tesile crash test on the charpy impact test. I quantify the effect of defects of the cast …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2009
- Vedoucí: prof. Ing. Eva Schmidová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TOMANOVIČ, Josef. \textit{Vliv technologie lití na odolnost disku kol ze slitin hliníku při rázovém zatížení}. Online. Diplomová práce. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera. 2009. Dostupné z: https://theses.cz/id/kanbrw/.
Jak správně citovat práci
Tomanovič, Josef. Vliv technologie lití na odolnost disku kol ze slitin hliníku při rázovém zatížení. Pardubice, 2009. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana PerneraUniverzita Pardubice
Dopravní fakulta Jana PerneraMagisterský studijní program / obor:
Dopravní inženýrství a spoje / Dopravní prostředky: Silniční vozidla
Práce na příbuzné téma
-
Stanovení vlivu použité metody na výsledek zkoušky rázem v ohybu
Roman Nebeský -
Vliv technologie výroby vrubu na výsledky zkoušky rázem v ohybu
Martin Kubica -
Možnosti hodnocení podílu houževnatého lomu z výsledků instrumentované zkoušky rázem v ohybu
Gabriela Očenášová -
Srovnání vlastností oceli S355J2H po tepelném zpracování v tunelové nebo krokové peci
Martin Chovanec -
Vliv teploty na výsledky zkoušky rázem v ohybu podle Charpyho
Pavla Jantošová -
Vliv teploty a technologických parametrů výroby vybraných profilových ocelí na výsledky zkoušky rázem v ohybu.
Michal Vyležík -
Porovnání radiálního a tangenciálního ohybu dubového a bukového dřeva při statickém a dynamickém zatížení
David Novák -
Porovnání radiálního a tangenciálního ohybu dřeva modřínu a smrku při statickém a dynamickém zatížení
Petr Morávek