Specifika výtvarného projevu zrakově postiženého žáka – Ivana KAČMARČÍKOVÁ
Ivana KAČMARČÍKOVÁ
Bakalářská práce
Specifika výtvarného projevu zrakově postiženého žáka
Specifics of creative expression of visually impaired student
Anotace:
Zrakové postižení způsobuje jedinci specifické potíže a ovlivňuje tím celou osobnost. Určité odlišnosti se vyskytují také v oblasti výtvarného projevu. Cílem bakalářské práce je zjistit působení výtvarné výchovy na rozvoj jemné motoriky a hmatového vnímání. Dále se budu zabývat zejména specifiky výtvarného projevu jedinců se zrakovým postižením a výtvarnými technikami, které používají. V teoretické …víceAbstract:
The visual impairment causes specific difficulties to the person and thus it influences the whole personality. There are some differences occurring in the creative expression area as well. The goal of this bachelor work is to find out the effecting of the art on the development of the fine motor skills and the tactile perception. Next, I am going to deal especially with the specific of the visual impairment …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 4. 2014
Zveřejnit od: 2. 4. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Hana Novohradská
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KAČMARČÍKOVÁ, Ivana. Specifika výtvarného projevu zrakově postiženého žáka. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.4.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 2. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Přínos Axmanovy techniky modelování pro zrakově postižené
Gabriela Janíčková -
Možnosti využití Axmanovy techniky modelování v rámci výtvarných cvičení u osob se zrakovým i mentálním postižením.
Teodora JANDOVÁ -
Arteterapie jako prostředek pro rozvoj narušené jemné motoriky
Vendula Skotáková -
Vliv arteterapie na jemnou motoriku u dětí se specifickými potřebami
Michaela KÝVALOVÁ -
Využití arteterapie v sociální práci
Andrea Poliaková -
Využití arteterapie ke stimulaci jemné motoriky a grafomotoriky u dětí s ADHD
Lucie Bergerová -
Možnosti využití arteterapie jako volnočasové aktivity u dětí s postižením
Eva Přibylová -
Vliv výtvarné výchovy s prvky arteterapie na rozvoj osobnosti žáků se středně těžkou mentální retardací.
Jiřina Kocourková