Čas v různých druzích umění: rozdíly v chápání času a jejich odraz v edukativním prostředí – Klára MILSIMEROVÁ
Klára MILSIMEROVÁ
Diplomová práce
Čas v různých druzích umění: rozdíly v chápání času a jejich odraz v edukativním prostředí
Time in different kinds of art: differences in time understanding and their reflection in educational background
Anotace:
Tato diplomová práce sleduje různé vnímání a chápání času ve vybraných kulturách a jeho odraz v oblasti výtvarného umění. Vychází z předpokladu, že jsou vizuality těchto kultur na základě jejich odlišného myšlenkového pozadí hůře interpretovatelné pro žáky v hodinách výtvarné výchovy, a snaží se proto nacházet projevy tohoto myšlení i v dalších uměleckých oblastech, které propojením s uměním vizuálním …víceAbstract:
This thesis focuses on different types of time perception and its understanding in the selected cultures, and its reflection in the field of creative art. It results from the hypothesis that visualization of these cultures are more difficult to interpret to students during art lessons because of their different intellectual background, and it tries to find displays of this thought in other art areas …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 3. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 4. 2010
- Vedoucí: doc. Mgr. Kateřina Dytrtová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MILSIMEROVÁ, Klára. \textit{Čas v různých druzích umění: rozdíly v chápání času a jejich odraz v edukativním prostředí}. Online. Diplomová práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/m9n6px/.
Jak správně citovat práci
MILSIMEROVÁ, Klára. Čas v různých druzích umění: rozdíly v chápání času a jejich odraz v edukativním prostředí. Ústí nad Labem, 2010. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 25. 03. 2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Uč. pro SŠ ČJ-VV
Práce na příbuzné téma
-
Potenciál výtvarné výchovy v oblasti rozvíjení mezipředmětových vztahů na druhém stupni základní školy
Alena Tylšarová -
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Významné sluchově postižené osobnosti v oblasti výtvarného umění
Barbora VALOUŠKOVÁ -
1. teoretická část: \nl{}Procesy tvorby a hledání autentického přístupu při tvorbě animovaného filmu \nl{} 2. praktická část: \nl{}Jaro Léto Podzim Zima
Mária Šimová -
Procesy tvorby a hledání autentického přístupu při tvorbě animovaného filmu
Mária Šimová -
Tvorba neviditelného divadla v kontextu uprchlické krize
Petr Matulka -
Umění zažít umění: Vlastní tvorba jako cesta poznávání
Marianna Petrů -
Umění v čase války: Ukrajinské digitální umění během rusko-ukrajinského konfliktu
Anastasiia TARAN