Teaching vocabulary through games – Monika Helíšková
Monika Helíšková
Diplomová práce
Teaching vocabulary through games
Teaching vocabulary through games
Abstract:
The thesis deals with teaching vocabulary through games at the upper secondary schools. The main aim of teaching vocabulary through games is to create positive atmosphere and increase the motivation of students in the classroom. The theoretical part is elaborated on the background literature sources. The practical part is based on the findings of a research among both students and teachers at the upper …víceAbstract:
Diplomová práce je zaměřena na výuku slovní zásoby za pomocí her na středních školách. Hlavním cílem výuky za pomocí jazykových her je vytvoření příjemné atmosféry ve třídě a zvýšení motivace žáků. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z odborné literatury. Praktická část obsahuje výsledky průzkumu mezi žáky a učiteli anglického jazyka na středních školách
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2010
- Vedoucí: Zuzana Bartsch veselá
- Oponent: Silvie Válková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a německého jazyka pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Teaching vocabulary through mind maps at lower secondary school level
Alena Štěpánková -
Teaching Vocabulary through Literature - Lexis in the Graded Reader
Iva Musilová -
Teaching vocabulary through mind maps
Karolína Polachová -
Teaching Vocabulary through Music
Dagmar Šišková -
Same Old, Same Old in the App Economy: Predicting the Effects of Article 6c of the European Commission Proposal for a Digital Markets Act on the iOS App Ecosystem
Adrian Wolkersdorf -
Building pluricultural repertoire in upper-secondary EFL classroom
Kateřina Pisková -
Audio-Visual Aids Aimed at Grammar Teaching in an EFL Classroom
Karin Horáková -
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Aneta Trhanová