Krize vzdělání podle Hannah Arendtové – Zuzana Lešáková
Zuzana Lešáková
Bakalářská práce
Krize vzdělání podle Hannah Arendtové
Crisis of Education in Thinking of Hannah Arendt
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá krizí ve vzdělávání v díle Hannah Arendtové a dalších autorů. Podává přehled různých přístupů ke vzdělávání. Nejprve popisuje, jak tento proces probíhal u mytického člověka a následně to, jak se vzdělávání a výchova proměnily s příchodem filosofie. Podrobně rozebírá přístup ke vzdělávání u dvou nejvýznamnějších postav antické filosofie, u Platóna a Aristotela. V další …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with the crisis of education in work of Hannah Arendt and other authors. It provides an overview of various approaches to an education. At first, it describes how this process was taking place at the mythical man and then changing of education and upbringing with an arrival of philosophy. It very closely examines an approach to an education of Plato and Aristotle the two …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: MTh. Václav Umlauf, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Lešáková, Zuzana. Krize vzdělání podle Hannah Arendtové. Liberec, 2018. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnická univerzita v Liberci
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáBakalářský studijní program / obor:
Filozofie / Filozofie humanitních věd
Práce na příbuzné téma
-
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Souvislost mezi způsobem výchovy v rodině, vzděláním rodičů, školní úspěšností dítěte a postojem rodiny vůči škole a učitelům z pohledu dětí a jejich rodičů
Katrin Kadlecová -
Alergie u dětí předškolního věku a její projevy při výchově a vzdělávání
Ludmila Hotařová -
Osobnost učitele a její vliv na výchovu a vzdělání žáků
Veronika KRUTOVÁ HEGEROVÁ -
Digitalizace výchovy a vzdělávání na 1. stupni ZŠ, její pozitiva a negativa
Pavlína PIRNEROVÁ -
Hry a aktivity ve výuce náboženské výchovy pro 8. a 9. třídu ZŠ s dramatickými, hudebními, pohybovými a výtvarnými prvky
Marie Pešavová -
Vliv rodiny a školy na výchovu a vzdělání žáků střední školy
Soňa Durdová -
Vliv a role smartphonu na vzdělávání současnosti a budoucnosti – virtuální realita ve vzdělávání
Zdeněk Foral
Název
Vložil
Vloženo
Práva