Světlo jako metafora ve výtvarném umění – Klára KOZÁKOVÁ
Klára KOZÁKOVÁ
Bakalářská práce
Světlo jako metafora ve výtvarném umění
Light as a Metaphor in Fine Art
Anotace:
Cílem práce je nahlédnout na světlo jako objekt, který nese svůj význam. Není jen prostředkem modelace, ale stává se figurou a nositelem myšlenky. Práce v teoretické části prozkoumá dějiny výtvarného umění od středověku až do současnosti se zaměřením na význam světla, primárně v umění západní kultury. Na konkrétních příkladech ukazuje, jakým způsobem umělci skrze symboliku světla komunikují. Cílem …víceAbstract:
The aim of this thesis is to explore light as an object that carries its own significance. It is not just a means of modeling but becomes a figure and a bearer of ideas. The theoretical part of the work examines the history of fine art from the Middle Ages to the present, focusing on the significance of light, primarily in Western art. Through specific examples, it demonstrates how artists communicate …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2025
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Jakub Havlíček
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KOZÁKOVÁ, Klára. Světlo jako metafora ve výtvarném umění. Plzeň, 2025. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta pedagogickáBakalářský studijní program / obor:
Výtvarná výchova a kultura se zaměřením na vzdělávání / Výtvarná výchova a kultura se zaměřením na vzdělávání (maior) + Historie se zaměřením na vzdělávání (minor)
Práce na příbuzné téma
-
Didaktika výtvarné výchovy pro žáky se specifickými poruchami učení
Veronika Kriklová -
Výuka dějin umění prostřednictvím výtvarné akce - Didaktika dějin umění v 21. století
Romana Siebenbürgerová -
Didaktika kresby aneb Probudit oči
Alena PACKOVÁ -
Aplikace průřezových témat v rámci výtvarné výchovy
Katrin Pařízková -
Expresionismus v českém prostředí ve výuce výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol
Klára Mrázková -
Didaktika animované tvorby s využitím digitálních technologií.
Pavel Trnka -
Symbolika posvátné geometrie v rostlinách
Kristýna Tůmová -
Symbolika archy ve výtvarném umění se zaměřením na současné umění
Angelika KRÁLOVÁ