Hudební výchova na 1. stupni základni školy v kontextu mezipředmětových vztahů – Hana BAŠUSOVÁ
Hana BAŠUSOVÁ
Diplomová práce
Hudební výchova na 1. stupni základni školy v kontextu mezipředmětových vztahů
Music education at the 1st stage of elementary school in the context of intersubject relationship
Anotace:
Diplomová práce pojednává o tom, jak lz využít hudební výchovu v jiných vyuč. předmětech výchovně vzdělávacího programu. Nabízí mnohé průniky hudebních činností např. literárně dramatickými, výtvarnými, pohybovými a dalšími aktivitami dítěte. Zaměřuje se na integraci hudební výchovy do jiných předmětůAbstract:
The diplomma thesis deals with ways how to use music education in other subjects of educational system. It offers many intersections of music activities, e.g. literature and drama, art, locomotive and other childen's activities. It focuses on integration of music education into other subjects.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 3. 2011
Zveřejnit od: 1. 1. 2099
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2011
- Vedoucí: Marie Nováková
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BAŠUSOVÁ, Hana. Hudební výchova na 1. stupni základni školy v kontextu mezipředmětových vztahů. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 29. 03. 2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na
http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta pedagogickáMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Práce na příbuzné téma
-
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN -
Hudební vnímání a dovednosti dětí od prenatálního období do předškolního věku.
Monika Obrová -
Vliv sborového zpěvu na hudební dovednosti a prožitky žáků ZŠ
Alžběta Vacková -
Hudební dovednosti učitelek a Mateřská škola Dobrá
Terezie KAHÁNKOVÁ -
Testování hudebních schopností a dovedností budoucích učitelů hudby, hudební výchovy a učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Jakub ROUS -
Seznamování dětí v mateřské škole s hrou na zobcovou flétnu, možnosti a vliv na rozvoj hudebních schopností a dovedností
Michaela POPELÍNSKÁ -
Komunikační schopnosti dětí s mozkovou obrnou
Michaela Vachová -
Komunikační schopnosti žáků s lehkým mentálním postižením ve vzdělávacím procesu
Andrea Wolfová