Problematika intencionality u Andersenových pohádek – Bc. Barbora JANEČKOVÁ
Bc. Barbora JANEČKOVÁ
Diplomová práce
Problematika intencionality u Andersenových pohádek
Intentionality issues of Andersens fairy tales
Anotace:
Cílem této práce je přiblížit pohádkovou tvorbu H. Ch. Andersena a objasnit, zda je zamýšleným adresátem jeho pohádek právě dítě. Na základě analýzy vybraných textů se pokusíme vyložit významy jeho pohádek a jejich poselství, které autor do textu ukryl. Nastolena je tedy otázka receptora Andersenových pohádek, která je pro nás zásadní.Abstract:
The aim of this thesis is to outline H. Ch. Andersen´s creation of fairy tales and to clarify whether his fairy tales are appropriate for children. Based on the analysis of selected texts we will try to interpret the meanings of his fairy tales and their message which was hidden in the text by author. Thus we pose the question of the receptor of Andersen's fairy tales which is essential for us.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 6. 2014
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Vladimíra Brčáková
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JANEČKOVÁ, Barbora. Problematika intencionality u Andersenových pohádek. Plzeň, 2014. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta pedagogickáMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / ČJ-NJ
Práce na příbuzné téma
-
Autorská pohádka dnes - nad vybranými knihami
Kolbová Kolbová -
Čtená pohádka jako inspirace pro tvorbu didakticky zaměřených činností rozvíjejících matematickou pregramotnost
Petra Burgetová -
Pohádka v práci s dětmi předškolního věku
Petra Kovácsová -
Pohádka jako prostředek rozvoje emocí u dětí předškolního věku prostřednictvím metod dramatické výchovy
Vítězslava Ševčíková -
O spisovatelském snění - taneční pohádka
Markéta Chlubná -
Pohádka a pověst z valašského regionu na vybraných knižních titulech
David Manduch -
Příprava dialogové listiny k ruské pohádce Ruslan a Ludmila, více než pohádka
Klára MACHKOVÁ -
Štědrovečerní pohádka České televize v letech 2005 - 2015
Dorota Ambrožová