Sociální znevýhodnění a bariéry ve vzdělávání – Tereza ŠTEMBEROVÁ
Tereza ŠTEMBEROVÁ
Diplomová práce
Sociální znevýhodnění a bariéry ve vzdělávání
Social disadvantage and barriers in education
Anotace:
Diplomová práce se zabývá tématem sociálního vyloučení a bariérami ve vzdělávání s ním souvisejícími. Hlavní část práce tvoří šetření, jehož cílem bylo získat informace o možnostech a podmínkách integrace dětí ze sociálně vyloučených lokalit do škol hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část je věnována vymezení a charakteristice sociálního vyloučení, je zpracována s využitím odborné literatury …víceAbstract:
My diploma thesis is focused on social exclusion and its subsequent educational barriers. The main part surveys data on possibilities and conditions of the integration of children from socially excluded educational structures. Theoretical part defines the social exclusion. The research is based on specialised reference literature as well. Practical part uses the methodology and instruments of the recent …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 3. 2011
Zveřejnit od: 1. 1. 2099
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 4. 2011
- Vedoucí: Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠTEMBEROVÁ, Tereza. Sociální znevýhodnění a bariéry ve vzdělávání. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 22. 03. 2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Uč. pro 1.st. ZŠ a SpŠ+ 6 specializací
Práce na příbuzné téma
-
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Vývoj v raném dětství v humanitárních krizích
Johana PALOUŠOVÁ -
Možný výskyt poruch chování v dětství u dospělých osob bez domova a prediktory v dětském věku pro pozdější bezdomovectví v dospělosti
Pavel Kos -
Sociální vyloučení – perspektiva sociálních pracovníků působících v sociálně vyloučených lokalitách
Radim Kejík -
Změny zdravotního stavu u sociálně vyloučených osob ve vyloučené lokalitě kolem ulice Míru ve Frýdku-Místku z pohledu jejích obyvatel
Jana Bajtková -
Well-being žáků 2. stupně základní školy v sociálně vyloučené lokalitě
Martina Peterková -
Možné důvody sociálního vyloučení romského dítěte z pohledu romských rodin ze sociálně vyloučené lokality
Dana VOSTŘELOVÁ -
Sociální práce ve vybrané sociálně vyloučené lokalitě
Sonja Wójciková