Adriana HLOUŠKOVÁ
Bakalářská práce
KRITIKA SPOTŘEBNÍ KULTURY
Deskripce a komparace normativní a liberální kritiky
THE CRITIQUE OF CONSUMER CULTURE
Anotace:
Práce představuje kritickou analýzu a komparaci třech kritik spotřební kultury, ideologické, perfekcionistické a liberální. V rámci těchto přístupů se práce zaměřuje na jejich teoretická východiska zahrnující teze o příčinách vzniku, rozvoje a udržování konzumerismu, stejně jako pohledy na člověka jako spotřebitele. První dvě, normativní kritiky, se vyznačují důrazem na manipulaci možnostmi spotřebitelů …víceAbstract:
The thesis provide a critical analysis and comparison of three critiques of consumer culture - ideological, perfectionist and liberal. Within these approaches, the thesis focuses on a theoretical basis involving assumptions about the causes of the origin, rise and continuance of consumerism, as well as views on people as consumers. The first two - normative critiques - are characterized by an emphasis …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 3. 2014
Zveřejnit od: 27. 3. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
HLOUŠKOVÁ, Adriana. KRITIKA SPOTŘEBNÍ KULTURY. Olomouc, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.3.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 3. 2014 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Sociologie / Sociologie - Andragogika
Práce na příbuzné téma
-
Zápas o uvozovky: interpretační rámce a repertoár jednání romského hnutí po roce 1989
Martin Koubek -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě
Leoš Pajer -
Okázalá spotřeba a její vliv na chování spotřebitele
Vitaliia Koltsova -
Co se rozumí pod pojmem prestižní spotřeba v ČR
Dominika Kuncová -
Prestižní nebo hédonistická spotřeba?
Hugo Trkal -
Hédonistická nebo prestižní spotřeba?
Kateryna Oliynyk -
Kulturní spotřeba a sociální distinkce
Štěpánka GOTTWALDOVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva