Návrh podvozku řídicího vozu pro regionální dopravu – Ing. František Chovanec
Ing. František Chovanec
Diplomová práce
Návrh podvozku řídicího vozu pro regionální dopravu
Design of control carriage bogie for regional transport
Anotace:
Diplomová práce představuje návrh čtyřnápravového řídicího vozu pro regionální železniční dopravu, který je doplněn zábranami a pískovacím zařízením. Vůz je konstruován pro maximální provozní rychlost 120 km/h. Podvozky byly navrženy s použitím kolébkové koncepce, s ojničkovým vedením dvojkolí a s dvojitým svislým vypružením šroubovitými válcovými pružinami. Řešení zábran je provedeno čelním pluhem …víceAbstract:
This thesis is about design of four-axle control car for regional transport. It contains plough and sandblaster. The car is designed for maximum operating speed 120 km/h. The bogies are using cradle conception, clearance-free lemniskaten guide and double vertical suspension by helical coiled springs. Solvent of plough is going in two ways: autopercussive plough on body and small ploughs on bogie frame …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2009
- Vedoucí: Ing. Zdeněk Maruna
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Chovanec, František. Návrh podvozku řídicího vozu pro regionální dopravu. Česká Třebová, 2009. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana PerneraUniverzita Pardubice
Dopravní fakulta Jana PerneraMagisterský studijní program / obor:
Dopravní inženýrství a spoje / Dopravní prostředky: Kolejová vozidla
Práce na příbuzné téma
-
Pneumatické vypružení tramvajového podvozku
Tomáš MÍČKA