Apollinský a dionýský princip v malířském díle Edvarda Muncha – Tereza HOŠŤÁKOVÁ
Tereza HOŠŤÁKOVÁ
Bakalářská práce
Apollinský a dionýský princip v malířském díle Edvarda Muncha
Apollonian and dionysian principle of art creation by Edvard Munch
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá tématem norského malíře Edvarda Muncha a jeho uměleckou tvorbou a filozofickým konceptem Friedricha Nietzscheho o apollinském a dionýském principu, jehož možnosti a charakteristiky demonstruji na rozsáhlém Munchově díle. V úvodní části je specifikováno rodinné a umělecké zázemí Edvarda Muncha, jenž mělo, po celý jeho život, výraznou návaznost na jeho uměleckou produkci. Zejména …víceAbstract:
The bachelor's thesis deals with the topic of the Norwegian painter Edvard Munch, his artistic production, and the philosophical concept of Friedrich Nietzsche regarding the Apollonian and Dionysian principles, whose possibilities and characteristics I demonstrate on Munch's extensive work. The introductory part specifies the family and artistic background of Edvard Munch, which had a significant impact …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 7. 2024
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Jiří Jung, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
HOŠŤÁKOVÁ, Tereza. Apollinský a dionýský princip v malířském díle Edvarda Muncha. Ostrava, 2024. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dějiny umění / Dějiny umění
Práce na příbuzné téma
-
Estetika výrazového tance: mezi apollinským a dionýským principem
Patrik Holub -
Estetické názory Friedricha Nietzscheho: Pojetí umění a geniality v raném období
Sandra BLAŽEKOVÁ -
Návrat ke kořenům ve scénickém tanci na přelomu 19. a 20. století
Zuzana Sýkorová -
Nietzsche o tvorbě, umění a genialitě
Michaela Petrželová -
Friedrich Nietzsche - Filosofie nadčlověka a její uplatnění v dnešní době
Jakub TOMÁŠ -
Anticipace principů moderního umění v díle Friedricha Nietzscheho
Stanislav Laga -
Estetika výrazového tance: mezi apollinským a dionýským principem
Patrik Holub -
1. Teoretická část: Moderní metody, postupy a nástroje aplikovatelné v umělecké produkci 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce
Gabriela Plchotová