Purismus 20. století z hlediska jazykové výchovy – PaedDr. Helena CHÝLOVÁ
PaedDr. Helena CHÝLOVÁ
Disertační práce
Purismus 20. století z hlediska jazykové výchovy
Purism in 20th century from the point of language education
Anotace:
Disertační práce předkládá téma, které je aktuální i v dnešní době, analyzuje vliv jazykového purismu v jazykové výchově v českém jazyce. Nejprve jsou definovány a charakterizovány typy jazykového purismu a jeho stručná historie v češtině včetně přehledu názorů vybraných českých lingvistů 20. a 21. století na purismus. Zjištění vycházejí z analýzy příruček jazykové správnosti vydávaných v poslední …víceAbstract:
The thesis presents a topic which is actual even in our current time period, analyzes influence of language purism in language education in Czech language. Firstly there are defined and characterized types of language purism and its short history in Czech language including overview of opinions on purism of selected linguists of 20th and 21st century. Findings result from analysis of handbooks of language …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 8. 2012
Zveřejnit od: 31. 8. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Prof. PhDr. Marie Čechová, DrSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
CHÝLOVÁ, Helena. Purismus 20. století z hlediska jazykové výchovy. Plzeň, 2012. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.8.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 31. 8. 2012 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta pedagogickáDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Teorie vzdělávání v bohemistice
Práce na příbuzné téma
-
Desková hra "Krycí jména" jako didaktická pomůcka ve výuce českého jazyka
Michaela Vařbuchtová -
Využití Českého národního korpusu ve výuce českého jazyka
Žaneta ZEMANOVÁ -
Slovní druhy v didaktice českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Lenka DIERZÉ -
Integrovaná výuka českého jazyka a literatury na základě románu P. Soukupové Klub divných dětí
Anna Kovalská -
Komparace komunikačně orientované výuky českého a německého jazyka na střední škole
Jaroslav Švíř -
Obraz výuky českého jazyka a literatury ve vybraných českých filmech a seriálech
Veronika JENÍKOVSKÁ -
Kořeny napětí mezi “my” a “oni” a jeho projevy v Rakousko-Uhersku do roku 1918 a v Německu v 1. polovině 20. století
Jan Můčka -
Restaurování a péče o velehradský klášterní komplex v 1. polovině 20. století
Eva Blažková