Komunikativní kompetence dospělých osob s mentálním postižením – Kristýna DVOŘÁKOVÁ
Kristýna DVOŘÁKOVÁ
Diplomová práce
Komunikativní kompetence dospělých osob s mentálním postižením
Communicative competence of adults with mental disability
Anotace:
Tématem této diplomové práce je ?Komunikativní kompetence dospělých osob s mentálním postižením?. Práce je členěna na dvě části: teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce je reflexe možností sociálního začlenění pro dospělé osoby s mentálním postižením a představení komunikační kompetence jako jednoho z hlavních předpokladů jejich úspěšné socializace. V první kapitole je objasněn pojem …víceAbstract:
The subject of the thesis is ?Communicative competence of adults with mental disability?. The thesis is divided into two parts: a theoretical one and a practical one. The aim of the theoretical part is a reflection of possibilities of social inclusion for adults with mental disability and presentation of communicative competence as one of the main preconditions for their successful socialization. In …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2015
Zveřejnit od: 31. 3. 2015
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
DVOŘÁKOVÁ, Kristýna. Komunikativní kompetence dospělých osob s mentálním postižením. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.3.2015
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 31. 3. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Formy alternativní a augmentativní komunikace a jejich uplatnění u žáků v základní škole speciální
Denisa SWAKOŃOVÁ