Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy) – Libuše HÖLZEROVÁ
Libuše HÖLZEROVÁ
Diplomová práce
Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy)
The Choice Fragments from Works of Representatives of German Idealism Concerning to Upbringing and Education (and J. J. Rousseeau as their Inspiration Source for Upbringing Area)
Anotace:
Práce se zabývá pohledem německého idealismu na otázky týkající se výchovy a vzdělání. V 1. kapitole jsou popsány základní pojmy idea, idealismus, německý idealismus a dále následuje krátký vhled do myšlenek představitelů německého idealismu (Kant, Fichte, Schelling a Hegel). Dále se práce zaměřuje na oblast výchovy a vzdělání s hlavním akcentem na antické pojetí výchovy reprezentované Platónem a Aristotelem …víceAbstract:
The work deals with the view of Germany idealism on questions concerning to upbringing and education. Basic concepts such as idea, idealism, German idealism have been described in Chapter 1 and further a short aspect follows into ideas of representatives of German idealism (Kant, Fichte, Schelling and Hegel). Further the work is focusing in area of upbringing and education with main accent on antique …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 7. 2007
Zveřejnit od: 13. 7. 2007
Identifikátor:
9600
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2007
- Vedoucí: PhDr. Marie Bezecná, Dr. Daniel Toth
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HÖLZEROVÁ, Libuše. \textit{Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy)}. Online. Diplomová práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta. 2007. Dostupné z: https://theses.cz/id/wty99h/.
Jak správně citovat práci
HÖLZEROVÁ, Libuše. Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy). Č. Bud., 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 13. 07. 2007
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 13. 7. 2007 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Teologická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Teologická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Vychovatelství / Pedagogika volného času
Práce na příbuzné téma
-
Coleridge a tradice Idealismu
Richard ZÁHROBSKÝ -
Platónovo pojetí filozofie v teorie výchovy a vzdělání
Martina JOACHYMSTÁLOVÁ -
Obsah vyučování ZSV a kompetence učitele ZSV ve vztahu k filozofii vzdělání,filozofii kultury a filozofii dějin. Inspirace filozofií k výchově a vzdělávání směrem k evropanství a humanitě
Naděžda Ságnerová -
Posílená realizace práv zaměstnanců jako nová idea soukromého pracovního práva
Michal Blažek -
Idea
Dominika Hubková -
The Idea of the American Dream as a Form of Escapism in Don't Worry Darling
Lenka Čechová -
The Idea of Entrapment in John Fowles' The Collector
Nikola Macháňová -
Princip Idea-Expression Dichotomy v autorskoprávní ochraně videoherního designu
Jan Luběna