Bc. Iveta Plachká

Master's thesis

Mediální plánování a programatický nákup reklamy

Media Campaign Planning in a Programmatic World
Abstract:
Diplomová práce se zabývá programatickým nákupem mediálního prostoru se zaměřením na model RTB (Real Time Bidding). V teoretické části je přiblížen vývoj RTB reklamy na českém trhu i v zahraničí, princip fungování této technologie a chování jednotlivých subjektů v rámci RTB ekosystému. Práce dále nastiňuje budoucí vývoj v tomto odvětví a okrajově se zabývá také tématy jako ad fraud, ad blocking a brand …more
Abstract:
The thesis deals with programmatic inventory buying with a focus on Real Time Bidding (RTB). The theoretical part describes the evolution of RTB in both Czech and foreign markets, its technological solution and the key components within the RTB ecosystem. Furthermore, the thesis outlines expected future development in RTB industry and partially deals with topics like ad fraud, ad blocking and brand …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2019
  • Supervisor: Ing. Petra Jílková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Martina Švecová, MSc

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication