Jana KARÁSKOVÁ

Master's thesis

Srovnání transmisivního a konstruktivistického přístupu ve výuce vybraných partií matematiky v 1. a 2. ročníku ZŠ

Comparison transmissive and the constructivist approach in teaching mathematics in selected parts of the 1st and 2nd year of primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou dvou odlišných přístupů ve výuce matematiky na 1.stupni ZŠ. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje definici a pojetí matematiky, pojmu matematická gramotnost, definuje výstupy a vzdělávací cíle v předmětu Matematika a její aplikace. Dále popisuje transmisivní a konstruktivistickou výuku, rozdíly mezi nimi a jejich výhody a nevýhody …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of two different approaches in teaching mathematics at primary school. It consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition and concept of mathematics, the concept of mathematical literacy, defines the outputs and educational objectives in the subject Mathematics and its applications. It also describes transmissive and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Lukáš Honzík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KARÁSKOVÁ, Jana. Srovnání transmisivního a konstruktivistického přístupu ve výuce vybraných partií matematiky v 1. a 2. ročníku ZŠ. Plzeň, 2020. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/