Bc. Vít Holubovský

Bachelor's thesis

Personalizace reklamy v digitálních médiích: Analýza prostředků, kterými média sledují chování uživatelů

Personalized advertising in digital media: Analyzing the tools employed by the media to track user behaviour
Abstract:
Práce Personalizace reklamy v digitálních médiích: Analýza prostředků, kterými média sledují chování uživatelů se zabývá vyspělými technikami reklamní inzerce v prostředí nových médií. Analyzuje techniky, pomocí nichž weby sbírají data o svých návštěvnících, za účelem zefektivnění reklamních kampaní, a tyto následně uvádí do souvislostí s technikami masových médii 20. století. Práce si klade otázky …more
Abstract:
The thesis Personalized advertising in digital media: Analyzing the tools employed by the media to track user behaviour looks into advanced advertising techniques in the milieu of new media. The thesis analyzes techniques employed by websites to collect user data in order to increase the efficiency of advertising campaigns. Those techniques are then put in contrast with advertising techniques employed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Zuzana Jayasundera
  • Reader: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta