Bc. Filip Drkal
Master's thesis
Komparativní ekonomická analýza
Comparative economic analysis
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Komparativní ekonomická analýza“ je ohodnocení ekonomické výkonnosti vybraného podniku s využitím relevantních nástrojů ekonomické analýzy a navrhnutí doporučení, která by měla sloužit k jejímu vylepšení. Metody ekonomické analýzy budou následně srovnány s úvěrovou analýzou prováděnou bankou. První část práce představuje použité metody ekonomické analýzy a prezentuji v ní …moreAbstract:
The goal of the submitted diploma thesis: “Comparative economic analysis” is to analyze economic situation of the chosen company by using selected methods of economic analysis and to suggest measures to improve it. Used methods are further compared to the credit analysis of the bank. The first part is concentrated on defining theoretical background of the economic analysis and the position of the bank …moreKeywords
Ekonomická analýza finanční analýza poměrové ukazatele ekonomická přidaná hodnota Porterova analýza pěti konkurenčních sil PEST analýza SWOT analýza úvěrová analýza rating Economic analysis financial analysis financial ratios economic value added Porter‘s five forces analysis PEST analysis SWOT analysis credit analysis
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/coio6/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ing. Milan Sedláček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Analyza marketingového mixu vybrané společnosti
Marie Suchánková -
Strategická analýza vnějšího prostředí konkrétního podniku s využitím Porterova modelu pěti sil.
Markéta Albrechtová -
Marketingová situační analýza – nedílná součást zahájení podnikání
Alexandra Gutorova -
Analýza lyžařského areálu jako podklad k rekonstrukci hotelu v lyžařském prostředí
Adam Klíma -
Strategická analýza a tvorba strategie
Markéta Žilková -
Analýza marketingových komunikačních nástrojů ve společnosti Hama s.r.o.
Tom Trepeš -
Strategická analýza konkrétního podniku
Petr Toman -
Ekonomická analýza vybraného podniku
Alisa Botsula