Petr Krygel

Bachelor's thesis

Humor v reklamě Meme jako prostředek komerčního sdělení

Humour in Advertising Meme as a Medium of Commercial Message
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá použitím memů jako prostředku komerčního sdělení. V první části jsou vymezená teoretická východiska vztahující se k této problematice od reklamy a druhů humoru v ní, až po stěžejní pojmy a kontext v oblasti memů. Tyto poznatky jsou dále uplatněny v praktické části práce. Ta obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření v české meme komunitě a obsahovou analýzu memů vybraných …more
Abstract:
The bachelor's thesis is focused on the use of memes as a medium of commercial message. First part describes theoretical basis related to the matter from advertising and types of humour in it to crucial terms and context in the field of memes. These pieces of knowledge are then applied in the practical part. This part contains the evaluation of questionnaire realized in the Czech meme community and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Krygel, Petr. Humor v reklamě Meme jako prostředek komerčního sdělení. Zlín, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications

Theses on a related topic