Aneta Hüblová

Bachelor's thesis

Komparace brandingu galerie Rudolfinum a Centra současného umění DOX

Comparison of branding at the Rudolfinum Gallery and the DOX Center for Contemporary Art
Abstract:
Bakalářská práce řeší přístup k vedení brandingu v kulturním sektoru, přičemž se konkrétně zaměřuje na oblast kunsthalle. Cílem práce je zanalyzovat, popsat a závěrem porovnat, jak přistupují ke svému brandingu dvě vybrané instituce příbuzného typu. V teoretické části je poskytnut vhled do sféry značky, brandingu a muzeum brandingu, včetně jeho specifik a elementů, v rámci nichž je věnována výrazná …more
Abstract:
The bachelor's thesis addresses the approach to branding in the cultural sector, focusing specifically on the kunsthalle area. The aim of this work is to analyze, describe and as a conclusion compare how two selected institutions of a related type approach their branding. The theoretical part provides an insight into the field of brands, branding and the museum branding, including its specifics and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2022
  • Supervisor: Marek Prokůpek
  • Reader: Irena Tyslová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86899