Ing. BcA. Jan ŠKUTA
Master's thesis
Grafický design ve službách dobra a zla
Graphic Design Serving Good and Evil
Abstract:
Diplomová práce se zabývá aspekty dobra a zla v grafickém designu a vizuální kultuře. Vysvětluje koncept dobra, zla, etiky a morálky v rámci jejího vývoje s ohledem na náboženský filosofický a historický kontext. Zabývá se i psychologií zla a způsoby jak mu čelit. Ukazuje fenomén dobra a zla na příkladech z umění a grafického designu v rámci náboženské kultury a politické propagandy. V praktické části …moreAbstract:
The thesis concerns with aspects of good and evil in graphic design and visual culture. It explains the concept of good and evil, ethics and morality during its evolution with respect to religious, philosophical and historical context. It also concerns with psychology of evil and ways how to face it. It shows the phenomenon of good and evil in many examples of art and graphic design in religion and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 9. 2012
Accessible from:: 17. 9. 2012
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiří Eliška
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠKUTA, Jan. Grafický design ve službách dobra a zla. Zlín, 2012. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.9.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 9. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Visual Arts / Multimedia and Design - Graphic Design
Theses on a related topic
-
Design instruovaný surrealismem. K problému vztahu surrealismu a grafického designu
Tereza Vaidová -
Grafický design, vizuální komunikace a gramotnost
Leona Kubišová -
Možnosti vizuální exprese – grafický design Divadla na provázku
Martin Maryška -
Empowering Cancer Patients through Personalized Information: User-Centered Design of an E-Health System
Marko Řeháček -
Grafický design jako forma vizuální komunikace
Erika Mithoferová -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Kdy brát etiku vážně: Persuasivní etika jako odpověď na otázku „A k čemu?“
Michal Stránský -
Etika V. S. Solovjova a její kritika v díle L. Klímy
Markéta Poledníková