Lenka Hotařová

Bachelor's thesis

Vliv sociální sítě TikTok na nákupní chování generace Z

The Influence of TikTok on Buying Behaviour of Generation Z
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv sociální sítě TikTok na nákupní chování generace Z. Seskupuje teoretické poznatky o nákupním chování, digitálním marketingu, rozdílech mezi generacemi a sociální síti TikTok. Na základě primárních dat z kvantitativního (dotazníkové šetření) a kvalitativního (hloubkový polostrukturovaný rozhovor) výzkumu a sekundárních dat jsou vytvořena doporučení v oblasti využití …more
Abstract:
This bachelor thesis investigates the influence of new social network TikTok on buying behaviour of Generation Z. Theoretical knowledge about buying behaviour, digital marketing, generation gaps and social network TikTok was gathered. An online survey was conducted with 803 participants and four in-depth interviews that served as a foundation for recommendations for businesses on how to influence Generation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Martina Morávková, Ph.D.
  • Reader: Lucie Veselá, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta