Mehdi Bencherki

Bachelor's thesis

Ethical buying and boycotting: The consumers motivation and the response of MNCs

Etické nakupování a bojkotování: Motivace spotřebitelů a reakce nadnárodních společností etických postupů.
Abstract:
Abstrakt: Cílem této práce je pochopit motivaci spotřebitelů k etickému nakupování a bojkotu. a také opatření, která by měly nadnárodní korporace přijmout, aby na ně reagovaly. Cílem je identifikovat faktory, které hrají roli při rozhodování o bojkotu nebo etickém nákupu. a jak by je měly cílové nadnárodní korporace řešit. Výzkum bude probíhat formou průzkumu, jehož cílem bude zjistit motivaci spotřebitelů …more
Abstract:
This thesis aims to understand the consumer’s motivation behind ethical buying and boycotting as well as the actions that should be taken by multinational corporations to respond to them. The objective is to identify the factors playing a role in the decision to boycott or buy ethically and how the targeted MNCs should address them. The research will be conducted in the form of a survey with the aim …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2023
  • Supervisor: Yadira Ixchel Martínez Pantoja
  • Reader: Petr Procházka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89216