Marketing analysis of brand Yves Saint Laurent in portfolio L´Oréal – Tereza Petránková
Tereza Petránková
Master's thesis
Marketing analysis of brand Yves Saint Laurent in portfolio L´Oréal
Marketingová analýza značky Yves Saint Laurent v portfoliu společnosti L´Oréal
Abstract:
Diplomová práce Marketingová analýza značky Yves Saint Laurent v portfoliu společnosti L'Oréal se zabývá analýzou značky Yves Saint Laurent. Teoretická část je zaměřena na marketing,značku, brand, luxus, analýzu brandu a strategické řízení. Praktická část je zaměřena na aplikaci teorie do praxe. Analyzuje samotný brand jeho historii, identitu, hodnotu a marketingovou strategii a navrhuje nové marketingové …moreAbstract:
The aim of this thesis Marketing analysis of brand Yves Saint Laurent in portfolio L'Oréal is analysis of brand Yves Saint Laurent. The theoretical part focuses mainly on marketing, brand, luxury, analysis of brand and marketing strategies. Practical part based on the findings in theoretical part analysed brand - history, indentity, value and marketing strategy and reccomend new marketing strategies …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/34171
Thesis defence
- Date of defence: 17. 1. 2013
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Gabriela Bartošová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/34171
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Návrh strategie luxury marketingu značky Christian Dior
Denisa Kalakajová -
Marketing, luxus a Unique Fashion Week
Kristýna Boková -
Luxury Fashion Marketing
Thu Hien NGUYEN -
Marketing luxusních značek
Milena Charvátová -
X Marketing strategy of luxury brands
Constance Vasak -
Marketing luxusního produktu - služeb svatební agentury
Adéla Štanderová -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Analýza oblasti Luxury marketingu značky Chanel
Barbora HAMPLOVÁ