Bc. Petr Kotásek

Master's thesis

Koncepce armády České republiky v národním a mezinárodním měřítku

The Concept of the Army of the Czech Republic on a National and International Scale
Abstract:
V práci se zabývám porovnáním marketingové strategie ozbrojených složek tří států. Konkrétně armády České republiky, ozbrojených sil Velké Británie a americké námořní pěchoty. Aby došlo k pochopení nezbytnosti marketingu, je potřeba vysvětlit koncepci těchto složek. Jakým způsobem různé armády fungují, co je pro ně v globálním měřítku nejdůležitější, jakým směrem se budou ubírat, co lze v budoucnu …more
Abstract:
In my thesis, I am dealing with a comparison of the marketing strategy of the armed forces of three states. Specifically, the army of the Czech republic, the armed forces of Great Britain and the US Marines. In order to understand the necessity of marketing, it is necessary to explain the concept of these components. How different armies work, what is most important to them on a global scale, what …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2023
  • Supervisor: MSc. Jan Polišenský, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Jan Eichler, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Master programme / field:
International and Diplomatic Studies / International and Diplomatic Studies