Reklama ve vyučování českému jazyku na 2. stupni ZŠ – Bc. et Bc. Markéta Vašková
Bc. et Bc. Markéta Vašková
Master's thesis
Reklama ve vyučování českému jazyku na 2. stupni ZŠ
Advertising in teaching Czech language to 2 elementary school
Abstract:
Tématem diplomové práce je Reklama ve vyučování českému jazyku na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám definicí reklamy, její historií a vývojem, funkcí reklamy, druhy reklamy, stylem a jazykem reklamy. Dále se věnuji působení reklamy na žáky a v poslední řadě reklamou v učebnicích českého jazyka. V praktické části …moreAbstract:
The topic of the Master thesis is Advertisement at teaching Czech language at lower secondary schools. The Master thesis is divided into two parts – theoretical and practical. The theoretical part deals with the advertising definition, a history and development of an advertisement, a function of an advertisement, types of an advertisement, style and language of an advertisement. After that I occupy …moreKeywords
Reklama druhy reklamy styl a jazyk reklamy vliv reklamy na žáky reklama v učebnicích pro 2. stupeň základní školy dotazník reklamní plakát an advertisement types of an advertisement the style and language of an advertisement an influence of an advertisement on pupils an advertisement in textbooks for pupils at lower secondary schools the questionnaire the advertisement posters
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hamjk/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2013
- Supervisor: PaedDr. Ivo Martinec, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
The role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Gabriela Kratochvílová -
Developing Intercultural Communicative Competence at Lower-secondary Schools
Sofia Sonina -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
Problematika reflexe a interpretace video reklamy v rámci koncepce estetické výchovy na středních školách
Barbora Wochnerová -
Předložky a spojky v učebnicích pro 2. stupeň základní školy
Michael Peštál -
Poměr v učebnicích matematiky pro 2. stupeň ZŠ: analýza učebnic z hlediska využitelnosti při diferencované výuce
Nikola Švárová -
Prezentace ortografické normy v učebnicích pro 2. stupeň ZŠ / nižší stupeň víceletých gymnázií a pro SŠ
Lenka HLAVÁČOVÁ -
Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy
Tereza Labajová