Bc. Lenka Bodyová

Diplomová práce

"Die Werbesprache und ihre Übersetzung" Analyse ausgewählter deutscher Werbetexte und ihrer Übersetzungen ins Tschechische

"The advertising language and its translation" The analysis of selected advertising texts in German and their translations into Czech
Abstract:
This diploma thesis deals with advertising language and translation of advertising texts from German into Czech. It is divided into two parts - the theoretical and the practical one. The first, theoretical part of the work is devoted to the phenomenon of advertising and the advertising language. It explains the basic terms related to advertisement and stylistics and offers an overview of the translation …více
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá jazykom reklamy a prekladom reklamných textov a sloganov z nemčiny do češtiny. Práca je rozdelená na dve časti - teoretickú a praktickú. Prvá, teoretická časť sa venuje fenoménu reklamy a jazyku reklamy, vysvetľuje základné pojmy súvisiace s reklamou a štylistikou. Zároveň poskytuje stručný prehľad prekladateľských teórií využívaných práve pri preklade reklamných textov …více
 
 
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2014

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 6. 2014
  • Vedoucí: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta