Xuewen Gong

Master's thesis

The impact of Danmu on Consumer Purchase Intention in Live-streaming E-commerce in China

Vliv Danmu na nákupní záměr spotřebitelů v živém vysílání e-commerce v Číně
Abstract:
Tento článek pojednává o rostoucí popularitě živého vysílání e-commerce v Číně a o tom, jak vznik Danmu mění způsob, jakým spotřebitelé komunikují s kotvou a mezi sebou navzájem během živých přenosů. Cílem studie je zhodnotit, jak Danmu ovlivňuje nákupní záměr spotřebitelů v živém vysílání. Studie využívá teorii stimulu-organismu-odpovědi a model akceptace technologie ke zkoumání vztahu mezi charakteristikami …more
Abstract:
This paper discusses the increasing popularity of live streaming e-commerce in China, and how the emergence of Danmu is changing the way consumers interact with the anchor and with each other during live streams. The purpose of study is to evaluate how Danmu affects consumer purchase intention in the live room. The study employs the Stimuli-Organism-Response theory and the Technology Acceptance Model …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2023
  • Supervisor: Václav Stříteský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89972