Bc. Kristýna Formánková

Master's thesis

Využití dídaktických her ve výuce anglického jazyka teenagerů

The use of didactic games in teaching English to teenagers
Abstract:
Diplomová práce pojednává o využívání didaktických her v hodinách anglického jazyka teenagerů. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se zabývá pojmem hra, její definicí, principy, znaky, klasifikací a výhodami a nevýhodami, které nabízí. Dále se soustřeďuje na hru jako na prostředek motivace ve výuce a zabývá se jejím zařazením do systému výukových …more
Abstract:
This thesis deals with the issue of using didactic games in teaching English to teenagers. The thesis consists of two main parts, theoretical and empirical. The theoretical part deals with the concept of a game, with its definition, principles, features, classification and advantages and disadvantages of using it in the educational process. It also focuses on the game as a motivating learning tool …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2019
  • Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Bc. Michaela Šamalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta