Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa. – Aneta Grňáková
Aneta Grňáková
Master's thesis
Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa.
Comparison of Creation Process of Film and Theatrical Liturgical Costume with Regard to Local Historiography.
Abstract:
Tématem diplomové práce je srovnávání procesu vytváření filmového a divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa. V teoretické části se věnuji vymezení pojmů film, divadlo, fotografie a dále pak rozvádím okolnosti tvarování dramatické postavy. Jako inspirační zdroje zmiňuji autory Adrienu Šimotovou, Ester Krumbachovou a Ivana Pinkavu. V praktické části popisuji realizační postupy …moreAbstract:
The thesis compares the creation process of film and theatrical liturgical costume with regard to local historiography. In the theoretical part, terms as film, theater and photography are defined; further the circumstances of shaping a dramatic figure are described. Adriena Šimotová, Ester Krumbachová and Ivan Pinkava are mentioned as my inspiration sources. In the practical part I describe implementation …moreKeywords
scénografieKeywords
divadelní kostýmyKeywords
filmové kostýmyKeywords
kulturní místopisKeywords
dramatické postavyKeywords
historický místopisKeywords
liturgické oděvy
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2015
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/8512
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2015
- Supervisor: Andrea KRÁLOVÁ
- Reader: Robert SMOLÍK
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GRŇÁKOVÁ, Aneta. \textit{Srovnání procesu vytváření filmového nebo divadelního liturgického kostýmu s ohledem na historiografii místa.}. Online. Master's thesis. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, Divadelní fakulta. 2015. Available from: https://theses.cz/id/jyv3d3/.
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / field:
Dramatická umění / Scénografie alternativního a loutkového divadla
Theses on a related topic
-
Filmový kostým od let padesátých jako inspirace, ikona i diktatura
Lucie Sedláčková -
Sklo a scénografie
Anna Seifertová -
Scénografie k opeře Korunovace Poppey
Kristina Komárková -
Choreografie Scénografie
Barbora Rašková -
Scénografie a kostým k inscenaci Julietta aneb Snář (podle G. Neveuxe a B. Martinů)
Hradilová Hradilová -
Scénografie inscenace Být i nebýt 11.21 ve Studiu Marta
Prokop Prokop -
Proměny Pražského Quadriennale: Proměny a posuny způsobů vystavování divadelní scénografie, se zaměřením na ročníky 2007, 2011 a 2015
Amálie Bulandrová -
Scénografie inscenací Dona Giovanniho v Národním divadle v Praze
Stella Šonková