Tomáš Synek

Master's thesis

Franchising jako metoda vstupu na trh

Franchising as a market entry strategy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zhodnocením potenciálu konceptu sekt baru jako možnosti dosažení marketingových cílů, zejména zvýšení frekvence konzumace šumivých vín. Dále se práce zabývá ověřením rentability konceptu a zhodnocením vhodnosti franchisingu pro šíření uvažovaného konceptu. První část práce se zabývá problematikou champagne barů, které vhodně slouží jako předloha pro koncept sekt baru. V druhé …more
Abstract:
The submitted diploma thesis is aimed at evaluation of the potential of the concept of a sparkling wine bar as a possible solution for achieving marketing objectives, in particular to increase the frequency of consumption of sparkling wines. Furthermore, the thesis deals with the verification of profitability of the concept and assessment of the appropriateness of using franchising to spread the concept …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 4. 2014
  • Supervisor: Vladimíra Khelerová
  • Reader: Zdeněk Vojtíšek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40239

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic